Breaking Bad (Design): Challenging AI User Interface Accessibility Guardrails

Abstract: Ce se întâmplă atunci când cerem inteligenței artificiale să creeze un „design prost”? Pentru a afla, am provocat patru instrumente de design bazate pe AI să creeze interfețe care în mod explicit încalcă criteriile consacrate de accesibilitate, doar pentru a descoperi că sunt prizonieri ai unei instruiri orientate spre uzabilitate. Această constatare ridică o întrebare esențială: cum putem dezvolta AI care să înțeleagă suficient de profund accesibilitatea încât să știe când trebuie să se conformeze și când să conteste în mod conștient principiile consacrate de design? Prin încercări sistematice de a submina aceste instrumente și de a le forța să ne urmeze cererea, le-am găsit rigide și limitate: capabile să reproducă tipare accesibile, dar incapabile de devieri conștiente atunci când contextul o cerea. Adoptând perspectiva inaccesibilității intenționate ca metodă de investigare, ridicăm întrebări despre natura inteligenței de design, care necesită o reconsiderare a modului în care cunoștințele de design sunt integrate în instrumentele de design bazate pe AI.

Autori: Alexandra-Elena Gurita, Radu-Daniel Vatavu

Conferință: CHI Conference on Human Factors in Computing Systems

Publicație: Association for Computing Machinery, New York, NY, USA, Article 624, 1–7

Link: https://doi.org/10.1145/3706599.3716220