Status Proiect

Good Accessibility, Handcuffed Creativity: AI-Generated UIs Between Accessibility Guidelines and Practitioners’ Expectations

Acest studiu analizează instrumentele de generare a interfețelor UI bazate pe inteligență artificială și capacitatea lor de a produce designuri accesibile, oferind perspective asupra limitărilor acestora, identificând bariere și propunând modalități de integrare mai eficientă a AI în fluxurile creative de design.

Gesture-A11Y: A Large-Scale Hub for Accessible Gesture Input

Articolul prezintă Gesture-A11Y, un instrument web open-source cu peste 22.000 de gesturi realizate de utilizatori cu dizabilități vizuale sau motorii, care sprijină designul interfețelor gestuale accesibile și incluzive. Datorită meritelor sale, acestui studiu i-a fost acordat premiul Accessibility Challenge Judges Award.

Empowering Accessible Gesture Input Design with Gesture-A11Y

Acest articol științific a fost nominalizat pentru premiul Best Communication Paper.

When LLM-Generated Code Perpetuates User Interface Accessibility Barriers, How Can We Break the Cycle?

Articolul evaluează cât de bine pot LLM-uri precum ChatGPT și Claude să genereze interfețe web accesibile. Prompturile orientate spre accesibilitate oferă rezultate mai bune, dar persistă provocări legate de structura semantică, sugerând nevoia de o înțelegere mai profundă și conștientizare a contextului din partea LLM-urilor.

Insights and Implications of Evaluating Accessibility Compliance in AI-Generated Web Interfaces

Studiul evaluează măsura în care instrumentele de design bazate pe AI respectă standardele de accesibilitate, identificând probleme moderate—mai ales legate de contrastul textului și dimensiunea țintelor de interacțiune—și descoperă, surprinzător, că prompturile axate pe accesibilitate pot reduce conformitatea, cu excepția cazurilor în care sunt rafinate prin iterare.

Breaking Bad (Design): Challenging AI User Interface Accessibility Guardrails

Studiul analizează modul în care instrumentele de design bazate pe AI răspund la cerințe de a crea interfețe intenționat inaccesibile, arătând că acestea sunt limitate de instruirea lor axată pe uzabilitate și nu pot devia conștient în funcție de context.

Distal-Haptic Touchscreens: Understanding the User Experience of Vibrotactile Feedback Decoupled from the Touch Point

Studiul explorează modul în care feedbackul haptic livrat în alte zone ale corpului influențează experiența utilizatorului în interacțiunea cu ecranele tactile, evidențiind potențialul utilizării locațiilor distale precum încheietura sau abdomenul.

Intermanual Deictics: Uncovering Users’ Gesture Preferences for Opposite-Arm Referential Input, from Fingers to Shoulder

Studiul explorează gesturile deictice intermanuale, evidențiind preferința utilizatorilor pentru gesturi cu contact fizic, în special trasări cu degetul arătător. Rezultatele oferă un set consensual de gesturi și principii de design utile pentru interacțiuni naturale în sisteme interactive.